Pete och Jere, veteraner från jaktsamhället, stärker mässorganisationen både i sociala medier och vidi själva evenemanget.
Korpi Makasiini är en av de mest kända YouTube-kanalerna i finska jaktsamhället, med en stor skara följare i andra sociala mediekanaler. På YouTube har kanalens videor redan nått nästan sex miljoner visningar.
— Pete och Jere har en riktigt lång erfarenhet av sociala medier och eventkommunikation relaterad till jakt, samt starka kontakter med olika aktörer inom vildmarks sektorn, så när vi fick möjlighet att samarbeta behövde vi inte tänka två gånger på det, säger Wilderness Fair Communications Manager Carl Willandt.
Även männen i Korpi Makasiini ser fram emot att få vara med och genomföra den första vildmarksmässan i Kauhajoki. — Vi går med ett stort hjärta. Från mässans sida erbjöds vi på en stor utmaning både när det gäller marknadsföring och innehållsproduktion och vi är redo att ta tjuren vid hornen, Petri ”Pete” Roivainen förklarar. — På uppdrag av Korpi Makasiini välkomnar vi alla mässbesökare och utställare till Kauhajoki. Förhoppningsvis kommer vi att se alla ”gamla krigare” som är bekanta från tidigare års händelser i presentationsgrupperna och få många nya bekanta från mässgästerna. Vi ses i Kauhajoki.